My Blog List

suke ke?? :)

Friday, February 10, 2012

menjadi pemandu arah pemikiran











kita bertanggungjawab menjaga pemikiran kita.kita mempunyai hak untuk menolak atau mengizinkan sesuatu pemikiran itu untuk masuk ke dalam minda kita dan seterusnya ke hati dan jiwa kita. tidak ada seorang pon yang boleh memaksa kita menerima atau menolak sesuatu pemikiran.










dalam meraih kejayaan , kita akan bertemu dengan orang-orang yang akan bersorak apabila kita kejayaan menuju selangkah ke arah kejayaan kita. kita juga akan bertemu dengan mereka bersorak apabila kita jatuh tersungkur . mereka akan mengeluarkan kata - kata pedij kepada kita dan mengingatkan bahawa kita memang tidak mempunyai apa-apa yang diperlukan untuk berjaya.










persoalanya, siapa yang hendak kita dampingi dan sertai ? kumpulan pertama akan terus membantu kita untuk kuat. dalam masa yang sama, ramai juga di antara yang tidak begitu bernasib baik untuk mempunyai orang yang sentiasa menolong kita. jadi dengan siapa kita boleh bergantung?










jawapannya , sama ada kita mempunyai penyokong atau tidak, kita tetap perlu bergantung kepada seorang sahaja, iaitu DIRI KITA SENDIRI.










meraih kejayaan ini bukanlah suatu pilihan. ia adalah suatu kemestian. jika pemikiran kita sangat penting dalam menentukan realiti hidup , maka tidak apa-apa yang boleh kita beri untuk mengendalikan pemikiran kecuali diri kita sendiri.ambil tanggungjawab dan kemudikan sendiri pemikiran kita.

No comments: