My Blog List

suke ke?? :)

Thursday, February 2, 2012

bebelan panjang sepanjang hidup.....#1

hype!..dah berkurun lamanya aku rasa tak tulis apa kat belog kegemaran aku ni.erh,gemar la sgt kan.hik2..apa-apa pun,firstly,aku nak mntk maap la sbb dh lame x mengedate ape2 kan.bukan apa,aku bukanye buzy sangat pun,cuma otak aku baru2 ni xleh nk pakai sgt.lost pegi mana ntah.jalan2 p mekah kot..haha..giler kaw!otak leh jalan.tuan nye otak x jalan p mane pon ek.hak3..ngek tol la.

so,nk citer la kat korang ckit.mase otak aku berjalan-jalan p mekah bru ni,body aku adalah join satu kursus ni kat pahang.nama kusus tu owg pggil INSEP.hah?xtahu pe ke bndanye ek?..haha..erh,korang search sdri ler kat mr google lgi tepat jwpan die kasi kan..hehe..

firstday aku masuk tempat tu,tertanya-tanya gak aku,eh betul ke tmpt ni,eh betul ke ni kolej nye.apsal kecik sngt?bajet kolej kan.xkan kecik cenggini je kot..eh banyk pulak aku ngomelnye.bersykur je la fara,dah memang ni kolej negeri pahang kan.mungkin kerajaan xde bajet sangat kot nk wat besor2 macam unibersiti kan.ni kolej je kot.kolej negeri lak tu..hehe( org pahang jngn sentap ngan aku lak.sori :p)
so xyah la besor2 bagai kan.cukup tuk mencari ilmu sudah kan.tu lagi afdal kan..

so,pada 16.10.2011 yg lps bru ni,aku bertolak dpd kl; umah kakak aku kul 10 lebey.n then around 1pm kami sampai kat sana.sampai je,xde org jaga kat operator room.satu lagi merosakan aku pnyer first impresion.tgk jam.kul 1.oh lupe.hehe.yelah,kite pegi time org lunch,mmg la xde kan..org ngah mengisi perut time tu.adoi fara.apa la kaw ni.aku ni PELUPA orgnye,cner nk wat.aku pon xthu.hak2..fara,fara..~~

lps je siap2 sume proses2 pendaftaran,aku ditempatkan di sebuah rumah kedai yg dipanggil ASRAMA KOLEJ..ergh..jakun kot aku sekejap.setahu aku,aku xpenah lagi jmpe asrama cmni.biasa asrama msti dalam kwsan pengajian n kat2 c2 gak ada cafe surau padang nk dkt ngan kita kls kan.ni tak.smuanya dalam kawasan perumahan.bukan seperti yang aku bayangkan sebelum.tp xpelah.terima jgk la.nk wat caner kan.dh ini tempatnye.si akak aku yang dua org tu asik duk tanya je.'ko konpom ke nk duk cni?ko boleh ke duk cni?cam bahaya je tempat ni.kita balik je la nak'-ada ke cakap camtu?adoi..~~melemahkan smgt aku tol larh.
ishk..korang ni,x supportive lgsg la.kita dah smpai,xkan nk balik plak kan.so stay je la.mana tahu x sperti yg dbygkan.mgkin best.mana kita tahu kan.bak kata org putes -'dont judge a book by its cover' okeyh.ha dgr tu mak jemah.adui,tiba2 lak mak jemah tersangkut dalam ini pnyer citer kan..haha..sabo je la korang.:p

so,aku masih tetap ngan pendirian aku tuk terus menetap kat asrama tu.fikir diri,kalo x best aku balik je la.apa susah kan.masuk je bilik,awek kelate sorg smbut aku kat pintu.hm,ngomel hati,baik jgk dia ni.tegur2 aku kan..tujuan utama sbnrnya nk jumpa ngan dia punyer ketua dorm.tapi xde plak.em xpe la..so,aku pon ditunjukkan katil n almari aku oleh awek klate yg sgt manis tdi.biase ler.awek klate mmg manis kan.termasuk la aku..kih5..jngn jeles ok!haha..

apa lagi,aku pnyer la suka sgt la kan.sbb jumpa kawan satu negeri..cakap pon xyah nk cover2 ka.hak2..main lps je.( ikut aku nk oyat gapo pom..)hik3..jadi,aku nak kenalkan dia yg sicantik manis ni.

nama dia hazirah.panggil geey je..em sweet kan.ptt la mnis je.nama pon dh manis kan kan.?
p/s :ishk geey,dio keno blnjo ore ni.bnyk ore pomm dio ni.hak2..eh,tpi puji ikhlas tau..
em.umur dia sama ngan aku.21 ok.skg aku da 22..ouch.dah tua la beb.bru pasan..hik3..
dia amek kusus x sama ngan aku.dia punyer FIBRE OPTIC AND MOBILE COMMUNICATION.atau singkatanya FO JE..aku lak HIGH SPEED BERUKBAND AND ENTERPRENURSHIP.ai fara ko amek kusus beruk ke??:p

ok stkt tu je la cerita mengenai permulaan hidup aku di kuantan ni.nati sambung lgi ek..so,hayati la wallpaper yg aku pos ni ok.smoga menjadi pegangan hidup korang.wassalam..babaaiiiiuuuu..


1 comment:

Anonymous said...

bgus2... truskn usaha anda... cyayookkk....