My Blog List

suke ke?? :)

Friday, May 18, 2012

ku pendam rindu di hati

“Dalam malam yang dingin..
Ku tatap dinding nan sepi..
Pilu menggema dalam hati..
Terjerumus dalam belaian mati
yang mulai mengajakku pergi..
.
Badan terasa kaku kerana memikirkanmu..
Mulut tak dapat bicara jiwa-jiwa bersama dengan doa ku..
Agar kembali semula hati dan fikiran bersatu..
Untuk selalu ingat dirinya dalam fikiranku..
.
Ku jalani walau terasa sakit..
Walau dada ini terasa menghimpit..
Tak dapat memeluk tuk hilangkan rasa rindu..
Tak dapat mencium karena bukan milikku..
.
Kerinduan dan cinta ku pendam..
Perlahan mulai kelam..
Kepedihan slalu membara dihati..
Sampai bila ku tahan rasa ini..

.
Sukar sekali rasanya terucap…
Hanya sehelai kertas segalanya ku curahkan..
Untuk sebuah ungkapan yang tak tersampaikan..
Senang sedih dan luka dihati..
 petikan daripada blog cinta yang sekarang menjadi kegemaran aku.
terasa benar aku dengan kata-kata puitis di atas.terasa seperti penulis juga berperasaan seperti ku.
benar.benar kerinduanku padanya hanya layak di pendam sahaja.
hanya ALLAH dan hatiku sahaja yang tahu betapa dalamnya cinta dan rinduku pada  si dia.
beracap kali ku cuba lupakan dia, namun hal itu berjaya buat beberapa saat sahaja.
beracap kali juga aku cuba untuk mencari pengganti tempatnya di hati.
namun aku sendiri hampa,
tempatnya begitu kukuh di hati,
sehingga kan tak mampu bertukar ganti
terkadang terasa juga seperti diri umpama melakut di tepi gantang
hina bila cinta tidak berbalas
tetapi mengapa diriku masih mengingatinya?
ikhlas..
ya,itu yang aku tahu
aku terlalu ikhlas mencintainya
sampai bila-bila pun aku akann tetap mencintainya
kerna hati nuraniku percaya,
DIALAH PEMILIK TULANG RUSUKKU
jika benar firasatku ini, hanya Allah sahaja aku mohon
tolong la bisikkan padanya
aku terlalu mencintai dia~

No comments: