My Blog List

suke ke?? :)

Thursday, April 12, 2012

pesanku untukmu

awak..
kenapa kisah awak tak pernah padam dari dalam diari hidup saya?
kenapa setiap kali awak bercinta,
kesudahanya,saya tetap akan tahu..
kenapa awak..

saya tak nak awak derita sebab cinta
saya nak awak bahagia
sebab dengan cara tu jugak,
boleh buat saya bahagia..

sebab, saya dah dapat tahu
bagaimana manisnya rasa mencintai seseorang itu 
dengan seikhlas hatinya..
ikhlas kerana Allah,
ikhlas kerana syurga.

jika benar wanita itu tidak ditakdirkan untuk awak,
redha la awak.lepaskan dia pergi
.kerana Allah itu Maha Arif,
Dia tahu apa yang terbaik
untuk hamba-hambanya
selagi hambanya berserah bulat-bulat padaNya yang Maha segalanya.
nescaya,Allah akan bagi hadiah yang lebih baik dengan setiap dugaan yang ditimpakan
selagi hambanya redha,dan yakin itu hanya ujian untukku 

Allah hanya mungkin rindukan rintihan awk
mungkin selama ini,awak mula menjauhkan diri denganNya
sejak mendapat cinta manusia
sehingga meminggirkan cinta padaNya
sedar la awk dari lena yg panjang itu....

redhalah wahai lelakiku..
redhalah yang menentukan hidupmu
bahagia atau derita..

kerana aku,juga tetap akan redha
jika engkau bukan untukku di dunia mahupun di alam sana.
wallahua'alam..

No comments: